משפט תעבורה
משפט תעבורה
פנייה לייעוץ אישי



    הסכנה האמיתית – נהיגה בשכרות

    נהיגה בשכרות היא אחת מהעבירות הקטלניות ביותר אשר יכולות להתבצע על הכביש. נהג אשר מבצע נהיגה בשכרות יכול להיהפך לכלי נשק קטלני כלפי עצמו, כלפי האנשים הנוכחים איתו ברכב, וכלפי הקהל אשר מקיף אותו, אם זה הולכי רגל תמימים או נהגים אחרים.

    הסכנה האמיתית - נהיגה בשכרות

    תוכן עניינים

    נהיגה בשכרות – לא רק תחת השפעת אלכוהול

    1. מורכבות העבירה – למעשה עבירת הנהיגה בשכרות מורכבת משלוש עבירות משנה אשר כל אחת מהן יכולה בפני עצמה להוביל את הנהג שנתפס לשלילת רישיון ואף לעונש מאסר.

    עבירה של נהיגה בשכרות יכולה להיגרם כאשר הנהג נתפס כשהוא נוהג תחת השפעת משקאות משכרים, כאשר הנהג נוהג תחת השפעת סמים משכרים, וכאשר הוא מסרב להיבדק.

    2. גם חובבי הסם במשחק – בשורה התחתונה אנו למדים שההגדרה של נהג שיכור אינה מתייחסת רק לנהג אשר נתון תחת השפעת משקה אלכוהולי, אלא גם לנהג אשר עישן סם היכול להשפיע על שיקול דעתו בעת הנהיגה.

    לכן אם אתה נהג אשר חובב עישון ולא רק של סיגריות רגילות קח לתשומת ליבך שההגדרה של נהיגה בשכרות תופסת גם לגביך.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כיצד האלכוהול משפיע פיזית על הנהג

      1. תופעות מסוכנות – האלכוהול משפיע על תפקודו של הנהג על ידי השתלטות על מערכת העצבים המרכזית. תחילה כאשר האלכוהול נצרך בכמויות קטנות, הנהג מגיע לתחושה של אופוריה, הוא רגוע יותר ושוכח מבעיות היומיום.

      אולם כאשר הנהג מתחיל להגזים עם השתייה וצורך כמות בלתי סבירה, מתחילות תופעות לא נעימות אשר יכולות להשפיע על אופן הנהיגה שלו, עד כדי פגיעה בעצמו ופגיעה בסובבים אותו.

      זה מתחיל מתופעות כמו בחילה וממשיך בתחושת עייפות, פגיעה בכושר השיפוט, פגיעה ביכולת המוטוריות, פגיעה בראייה אשר יכולה להאריך את יכולת התגובה, ואף אובדן הכרה.

      2. נהיגה בשכרות, סכנה סביבתית – כאמור כל התופעות שציינתי יכולות להוביל לטרגדיה גדולה כאשר הן מתלוות לנהג אשר מחליט לעלות על הכביש, עד כדי כך שהנהג לא מהווה סכנה רק לעצמו ולאלו אשר יושבים עימו ברכב,

      אלא גם סכנה לציבור אשר סובב אותו אם זה בדרכים עירוניות אזי מדובר בציבור הולכי הרגל, ואם זה בדרכים בינעירוניות שם מדובר על תאונות עוצמתיות יותר כתוצאה מהמהירות בה נוסעות המכוניות, ואשר מביאות למוות כמעט וודאי.

      מה לעשות על מנת להוריד את השפעת האלכוהול על הגוף

      ישנם גורמים שונים אשר משפיעים על קצב ספיגת האלכוהול בדם ולפיכך מביאים לנהיגה בשכרות:

      1. ריכוז האלכוהול ומשך זמן השתייה – אחוז האלכוהול במשקה ומשך זמן השתייה מהווים גורמים מכריעים על השפעת האלכוהול בגוף.

      2. קיבה מלאה – אם כבר נהג מחליט לשתות טרם עלייתו על הכביש, הוא צריך להקפיד ששתיית האלכוהול תהיה על בטן מלאה, על מנת שקצב הספיגה יהיה איטי יותר.

      3. שותה מנוסה – ככל שהנהג מורגל יותר בשתיית אלכוהול כך גם קצב סילוק האלכוהול מהגוף הוא מהיר יותר מאשר אדם אשר מורגל לשתות לעיתים רחוקות בלבד.

      לסיכום אם אתה רוצה לשתות לפני שאתה עולה על הכביש ובלי להיתפס על נהיגה בשכרות, עליך לעשות זאת על בטן מלאה ומוטב שתהיה גם מורגל לכך.

      נהיגה בשכרות תחת השפעת סמים

      בניגוד לנהיגה תחת השפעת אלכוהול, לנהיגה תחת השפעת סמים אין הגדרה מובהקת ואין מידה קבועה. ישנם שופטים אשר טוענים שמציאת שרידי סם בגופו של הנהג מספיקה על מנת למצוא אותו אשם.

      וישנם שופטים אשר טוענים שבנוסף על מציאת השרידים, יש לבדוק את מידת ההשפעה של הסם על התנהגותו של הנהג, בטרם תרצה להאשים אותו בנהיגה בשכרות.

      *אין באמור לעיל ובאתר משפט תעבורה – Trafficlaw משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי. כל המסתמך על האמור באתר משפט תעבורה עושה זאת באחריותו המלאה ועל דעת עצמו בלבד!

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8041969 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף